May27
2670

Tipuri de Freon Auto

Tipuri de Freon Auto

Tot ce trebuie sa stii despre freon auto

Beneficiile unui aparat de aer conditionat in masina personala sunt multiple.  Pe langa faptul ca aceste aparate creeaza un mediu mai placut si comod in masina cand afara este foarte cald, ele au si rolul de a proteja motorul vehiculului. Un aparat de aer conditionat poate lucra cu motorul pornit sau oprit pentru a beneficia de o economisire imediata de carburant, iar functionarea aparatului nu implica consumul de carburant.

Ce este freonul?

Freonul este o o substanta care este utilizata in instalatii frigorifice sau pompe de caldura, ce transporta caldura la un mediu la altul. Transferul de caldură se face prin incalzire, vaporizare și apoi prin racire si condensare la temperaturi scazute.

Freonul sau agentul frigorific are propietati termodinamice, adica are un punct de fierbere sub temperature obisnuita, presiune de vaporizare cat mai apropiata de presiunea atmosferica, presiunea de condensare redusa pentru a efectua consumuri energetice mici. Alte propietati importante pe care trebuie sa le aiba un agent frigorific consta in abilitatea de a nu fi coroziv, poluant, sa nu prezinte un pericol de explozie sau toxicitate si sa aiba o contributie nula la incalzirea globala.

Agentul frigorific poate fi de tipul HCFC (ex. R22), fie unul ecologic, de tip HFC, pur (ex. R134a) sau un amestec (ex. R407C).

Dar, in principiu, Agentul frigorific trebuie sa fie de tipul R144A, R407C, R410A sau R404A.

Tipul R22

Chiar daca aparatele cu agent frigorific neecologic (adica R22) sunt mai avantajoase la pret, ele nu sunt recomandate din cauza ca, deja comercializarea lor a fost interzisa  si nu prea se mai gasesc pe piata. Asadar, daca achizitionati un aparat cu R22, iar mai tarziu aveti nevoie de completare cu freon, veti intampina probleme in gasirea acestui tip de freon. De asemenea, nu se poate inlocui cu alt fel de agent frigorific.

Tipul R407C

R407C a fost realizat ca un inlocuitor care nu polueaza, el venind ca o solutie pentru subtituirea lui R22. Datorita faptului ca R407C este aproape identic ca performanta cu R22, el se poate utiliza ca inlocuitor lichid in toate sistemele care foloseau R22.  Mai mult, este nevoie de o putere energetica mai mica si se pot face modificari, de aceea este necesar ca acestea sa fie realizate de un producator specializat.

Tipul R410A

Acest tip de agent frigorific este cel mai des utilizat in aparatele de aer conditionat. R410A este un amestec intre R-32 si R-125, iar el este singurul refrigerant care odata introdus in sistem trebuie schimbat cu totul atunci cand este nevoie de o completare.

Incarcarea cu freon a aparatului cu aer conditionat al autovehicului se poate face intr-un mod profesional la noi, avand compententa necesara pentru a schimba tot ceea ce nu este in regula si de a oferi consultanta cu privire la o mai buna functionare a vehiculului personal.

Inapoi