Dec20
954

Sistem de climatizare auto UV

Sistem de climatizare auto UV

Diagnoza in ceea ce priveste climatizarea auto nu se poate realiza daca nu exista aparatura necesara, deoarece principala cauza a defectarii climatizarii fiind pierderile de freon, de aceeea sarcina principala este aceea de a identifica de unde provine.

Scurgerea de freon auto se poate efectua atat prin mijloace electronice, cat si prin detectoare de scurgere cu lumina ultravioleta sau detectoare de scurgeri in aer care sunt capabile sa captureze prezenta freonului in aer. Sistemele in ceea ce priveste detectarea scurgerii de freon auto nu sesiseaza intotdeauna acest proces, de aceea de multe ori freonul se pierde in termen de cateva luni. Astfel, sistemul trebuie alimentta in totalitate, atat cu freon, cat si cu ulei, unde se adauga o substanta colorata speciala, care poate fi detectata in urma analizei cu lumin aultravioleta. Acesta este principalul motiv pentru care diagnosticul cu substanta UV este foarte eficient. E foarte important sa va metionez faptul ca aceasta substanta nu contine nicio urma nociva care ar putea afecta sistemul dumneavoastra de climatizare.

Cu toate acestea, sistemul de diagosnticare cu substanta UV este dificil, deoarece nu toate componentele sistemului de climatizare auto sunt la vedere, de aceea este necesara o demontare, proces ce se poate realiza doar intr-un service freon auto sub atenta supraveghere a unui colectiv specializat in domeniu. Scopul principal al controlului automat al climei este acela de a mentine temparatura unuoi spatiu dat in limita dorita de cel ce a efectuat setarile.

Este necesar ca aceasta etapa sa aiba loc intr-un service autorizat, deoarece sunt o serie de pasi care trebuie urmariti:

  1. incararea cu freon auto a vehiculului dumneavoastra se face in functie de marca, modelul si anul de fabricatie al masinii;
  2. identificarea prezentei uleiului si freonului din sistemul de climatizare;
  3. extragerea freonului si uleiului din sistemul de climatizare; in cadrul acestei operatiuni se indeparteaza si umiditatea din sistemul de aer conditiona, precum si a impuritatilor depuse de-a lungul timpului si continute de uleiul din instalatie, care este depozitat intr-un recipient special.
  4. dupa ce a avut loc acest proces, urmeaza procesul de incarcare cu freon auto, dar in cantitatea specifica marcii si modelului dumneavoastra de masina;
  5. umplerea automata cu ulei in cantitatea necesare se realizeaza coioncomitent cu procesul de incarcare freon auto, in functie de recomandarile facute de producatyorul masinii dumneavoastre;
  6. introducerea substantei de contrast care permite, in cazul eventualelor pierderi de freon auto, sa detecteze cu ajutorul ochelarilor speciali si a lampii UV pe unde au avut loc respectivele scurgeri;
  7. dupa ce a avut loc procesul de verificare si incarcare a instalatiei de climatizare, aparatul va incepe efectuarea testelor de functionare, prin verificarea sistemului de climatizare.

Dupa ce au avut loc aceste etape, este ideal ca sistemul de climatizare sa fie pornit o data la cel putin 15 zile, pentru a putea permite lubrifierea sistemului si pierderea etanseitatii sistemului.

Există sisteme de climatizare moderne care permit fiecărui pasager din autovehicul să își regleze temperatura din zona în care se află în mod separat față de ceilalți ocupanți ai spațiului. Acestui tip de implementare îi este specifică existența unui senzor de control al climei pentru zone separate din cadrul habitaclului, care citește temperatura din zona respectivă și va proceda la reglarea temperaturii după bunul plac al utilizatorului.  Un sistem de control automat al climei din cadrul unui spațiu include de asemenea și un computer care reglează circuitul aerului în compartiment. Acest sistem computerizat reglează viteza ventilatorului, funcționarea compresorului de aer condițional și temperatura generală a aerului ce va fi distribuită în compartiment. 

Inapoi